Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Ervaringen maagbandje

  • Maranka

    Bij mij was t de eerste week hele dag niks doen behalve zitten en slapen.

    2e week ging al wat beter maar nog steeds veel slapen maar wel gelukkig zelf bewegen en koken.

    Maar na de 3e week kon ik al een hele hoop!

    Je mag alleen 6 tot 8 weken niet zwaar tillen en de eerste 2 zal je het waarschijnlijk ook niet fijn vinden om uberhaupt iets met je armen te doen.

    Reken zeker op 3 weken toch wel thuis en daarna rustig aan weer beginnen.

    Maar dit is wel voor iedereen anders omdat de operatie ook voor iedereen anders loopt.

    de eerste 3 dagen was ik al blij dat ik gewoon zelf naar de wc kon en zelf met wc papier in de weer kon zeg maar.

    Ik denk vooral met kleine kinderen dat het verstandig is dat iemand je echt helpt, vooral in de eerste week (liefst 2).

    Weet nog dat ik de dag na de operatie zelf mocht douchen en ik me echt afvroeg hoe ze dachten dat ik dat moest gaan doen hihihihi. Maar het is me gelukt! en ooohh wat was ik blij met mn rijstepapje hihihi alleen na 3 lepels zat ik vol! dat is nu wel anders maar dat geeft niks want veel kan ik nog steeds niet eten.

    Verwacht geen wonderen maar t bandje is wel een hele fijne hulp.

    Suc6!

    Groetjes van Maranka.

  • Karin

    Hallo,

    Was toevallig je stukje aan het lezen.

    Heb sinds 5 weken een maagbandje, en wil je mijn ervaringen vertellen.

    Bij iedereen kan het anders zijn dus staar je hier niet blind op.

    De ingreep gebeurd net als een kijkoperatie en duurt ongeveer een half uurtje.

    Een uur erna wordt je ook weer langzaam wakker.

    Heb zelf 2 kinderen van 2 en 4 jaar, en was ook erg bang dat het allemaal heel moeilijk zou zijn met hen te verzorgen en het huishouden natuurlijk.

    Achteraf is het allemaal reuze meegevallen. Na twee dagen kon ik alle zorg ook weer volledig op me nemen. Die eerste twee dagen heb ik ze ook zelf verzorgt maar ging toch wat moeizamer en gezien het feit dat jouw kindjes jonger zijn zal het misschien iets lastiger voor je zijn.

    Met werken heb ik een kleine twee weken gewacht maar dit kwam eerder door de aard van mijn werk. Werk nachtdiensten in de kraamzorg dus assisteer bij bevallingen en aangezien je wat last kunt hebben van het “poortje”dat aan een rib gehecht is geworden kon ik me nog niet helemaal goed bewegen.

    De maagband opzicht zou ik je echt aanraden. Ben nu 9 kilo kwijt, en kan eigenlijk in verhouding nog te veel eten, word aanstaande maandag ook bijgespoten. Wat je ook besluit in ieder geval veel succes ermee!

    Groeten Karin

  • selma

    hallo,

    mijn maagband heb ik op 10 december gekregen mij is de operatie ook goed meegevallen de gevoelige plek is dan waar de poortje zit aan je borstbeen maar gaat verder goed ben inmiddels al 10 kilo kwijt ben zelf in belgie (mol) geopereerd door dr ceulenmans verblijf in het ziekenhuis en verpleging waren heel goed de dag na de operatie mocht ik al naar huis in het begin de eerste 3 en 4 dagen was ik nog steeds moe had de energie kracht niet om iets te doen maar daarna ging het beter naar mijn mening ben ik wel snel hersteld heb een vervolg afspraak in belgie in januarie ben benieuwd ik kan wel een ding zeggen je moet echt geduldig zijn met wat je eet

    veel succes mensen die een maagband hebben en willen groetjes selma

  • Syllie

    Zoals zovelen op dit forum, denk ik er ook over om een maagbandje te nemen. Ik ben me aan het verdiepen in de voors- en tegens! Weet iemand hoelang het duurt totdat je daadwerkelijk geopereerd wordt? Ik bedoel vanaf het begin (intakegesprek bij de Obesitaskliniek) totdat je daadwerkelijk de operatiekamer ingaat?

    Blijft zo'n bandje de rest van je leven zitten (als alles goed blijft natuurlijk) of gaat het bandje eruit op het moment dat je op gewicht bent?

    Wat ik begrijp van de meesten is dat je moet rekening op 2 weken herstel van de operatie. Wat kan je eigenlijk nog eten en drinken met een bandje?

  • maranka

    Bij mij duurde het 4 a 5 maanden vanaf het moment dat het begon tot aan de operatie.

    Het bandje blijft je leven lang zitten (mits er niks verkeerd mee is) en je kunt er natuurlijk voor kiezen als je op gewicht bent om m leeg te laten halen of juist weer na een aantal jaar weer wat bij te laten doen omdat je aankomt.

    Veel mensen vallen namelijk toch in hun oude patroon terug en hebben dan weer een beetje steun nodig van de band om op t goede pad te komen.

    Ik kan kwa eten bijna alles wel eten.

    Dit is wel heeeeel persoons gebonden hoor.

    Heb zelf wel moeite met dingen zoals patat en droog vlees en rode kool.

    Gewoon die dingen die moeilijk fijn te kauwen zijn.

    Vanuit het ziekenhuis is er verteld dat ik geen gesmolten kaas mag omdat dit heel slecht verteerd en je band kan verstoppen en geen koolzuur meer mag.

    Soms eet ik te snel en kauw ik niet goed en dan gaat t wel s fout.

    Ik eet echt stukken minder nu maar snoepen moet ik nog steeds zelf laten.

    Hopelijk heb je hier wat aan.

    Kijk ook s op www.maagverkleining.nl daar staan ook een hoop ervaringen.

    Maar bedenk wel dat daar de minder leuke ervaringen naar voren komen aangezien mensen waarmee t goed gaat niet echt de behoefte hebben dat te delen op een forum en mensen waarmee t slecht gaat zoeken daar juist wel steun.

    Maranka

  • Indy

    Beste Selma,

    Ik ben erg benieuwd hoe het met je gaat. Ik ben ook bezig met het hele proces. Ik vind het best eng en ben bang voor de pijn.

    graag hoor ik hoe het met je gaat.

    Groetjes,

    Indy

    selma schreef:

    >

    > hallo,

    >

    > mijn maagband heb ik op 10 december gekregen mij is de

    > operatie ook goed meegevallen de gevoelige plek is dan waar

    > de poortje zit aan je borstbeen maar gaat verder goed ben

    > inmiddels al 10 kilo kwijt ben zelf in belgie (mol)

    > geopereerd door dr ceulenmans verblijf in het ziekenhuis en

    > verpleging waren heel goed de dag na de operatie mocht ik al

    > naar huis in het begin de eerste 3 en 4 dagen was ik nog

    > steeds moe had de energie kracht niet om iets te doen maar

    > daarna ging het beter naar mijn mening ben ik wel snel

    > hersteld heb een vervolg afspraak in belgie in januarie ben

    > benieuwd ik kan wel een ding zeggen je moet echt geduldig

    > zijn met wat je eet

    > veel succes mensen die een maagband hebben en willen groetjes

    > selma

  • Natascha

    Ik heb een gesprek gehad met een chirurg omdat ik met het zelfde probleem zit. Ook ik ben meer een snoeper dan een grote eter. Hij gaf zelf al aan (en dat had ik ook al vakare gehoord) dat op het moment dat je gaat eten je veel sneller vol zit dan normaal het geval is en je dan ook geen trek meer hebt in andere dingen.

    Ik heb het natuurlijk alleen maar van horen zeggen maar er zit wel wat in in dat verhaal. Ik kwam zeker in aanmerking voor het maagbandje. Alleen nu is bij mij geconstateerd dat ik een schildklier heb die veel te traag werkt dus ik moet nog even geduldig wachten tot ik goed ben in gesteld met medicatie hiervoor voordat ik onder het mes mag..

    Geduld is een schone zaak zegt men nou dan wacht ik nog even geduldig toch..

    In ieder geval succes en laat nog even weten wat je gaat doen…patric schreef:

    >

    > Hoi,ook ik loop er mee rond om een maagband te nemen, alleen

    > denk ik dat het voor mij weinig zin zou hebben, ik ben

    > namelijk niet echt een grote eter maar een snoeper ,kom je

    > dan ook in aanmerking voor een maagband? weet iemand dat?

  • wendy

    hoi ik ben wendy en ik krijg over een week mijn bandje best spannend he ik wil jou vragen krijg jij er ziekte verlof voor op het werk bij mij doen ze er moeilijk over ze zeggen dat het een schoonheids operatie is maar bij het maagonderzoek is uit gekomen dat ik ook een maagbreuk heb en die word volgende week ook meteen verholpen ik wil geen verlof afgeven ik hoop dat jij mij andwoord kunt geven

    groetjes wendy

  • maranka

    Hoi Wendy,

    Ik was gewoon ziek thuis! een maagband neem je ter voorkoming dat je (meerdere)gezondheids klachten krijgt en dus niet om er mooier van te worden (stiekem wel natuurlijk ;-)

    In totaal ben ik 2 weken thuis geweest (kantoor werk) en mijn werk was heel lief daar over.

    Daarna 2 weken halve dagen gewerkt en toen weer volledig.

    Zo,n operatie is noodzaak voor je geestelijke en lichamelijke welzijn toch?

    De arbo arts heeft mij daar goed in begeleid.

    Je werk word en beter van als jij dit doet! jij crost straks superfit door t bedrijf daar hebben zij toch ook wat aan?.

    Groetjes en heeeeel veel sucses,

    Maranka

  • Karin van Harten

    12-02-2009.

    In sept 2000 heb ik een maagbandje gekregen.

    Ik woog toen 124 kg bij een lengte van 172 cm, 54 kg teveel dus.

    Ik had maat 56/58.

    In januari 2004 woog ik 97 kg.

    Die 27 kg zijn er tergend langzaam afgegaan, ik heb er erg veel voor moeten laten. Ondanks de intensieve sport.

    Ik kon geen aardappelen (aardappelprodukten), brood, fruit en vruchtensap, bloemkool, broodjes, croissants, rundvlees meer eten. Ik at op een gegeven moment alleen nog meer Olvarit baby voeding.

    In juni 2005 gestopt met roken en in juli 2005 een nw heup gekregen, ik kon toen al een jaar niet meer sporten, lichaamsbeweging was uberhäupt bijna niet mogelijk. Na de revalidatie periode bleek ik een grote vleesboom in de baarmoeder te hebben en die is er in april 2006 in zijn geheel uitgehaald.

    Mijn gewicht schommelde toen rond de 100/103.

    Na al deze ingrepen is mijn gewicht met ongeveer 1 kg per maand toegenomen. Ik heb Atkins geprobeerd, viel in 3 weken 4 kg af en kwam daarna bij. Ook Sonja geprobeerd. Maar hiervan kwam ik ook van bij. 1000 caloriën dieet geprobeerd. Maar viel pas af bij 800 kcal per dag.

    Nu slaap ik al 2 jaar op een bed met een electrisch verstelbare bedbodem en lig ik minimaal 25 cm hoger. Waarom? Omdat ik al bijna 3 jaar last heb van 's nachts teruggeven van eten en vocht. Soms denk ik dat ik doodga, zo benouwd heb ik het dan, eten en drinken verdwijnt dan mijn slokdarm in.

    Vandaag ben ik ter controle bij de chirurg geweest en hij heeft het bandje geleegd,

    er kwam maar 2 cc vocht uit. Hij zegt dat de kans aanwezig is dat het bandje over de maag is gezakt en dat ik daarom eten/vocht opgeef als ik lig. Misschien moet het eruit want ook het ventiel is gekanteld.

    Eerst moet er een röntgenfoto gemaakt worden en de uitslag weet ik pas 19 maart as.

    Volgens de arts zijn er toch mogelijkheden om een prothese te plaatsen. Ik wacht af……. Maatje 38 hoef ik niet, maar 44/46 zou leuk zijn.

    Groeten Karin