Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Ervaringen maagbandje

  • Merdinaa

    hee yasmina ik ben daar ook bij centre esthetique geweest en heb informatie gehad ik vond het eigelijk toch wel een redelijk hoog bedrag die ik moest betalen, ik heb de site opgezocht van het ziekenhuis en je kunt ook gewoon rechtstreeks een afspraak maken bij Dr. Thierry Lafullarde meschien ben je wel goedkoper uit als je rechtstreeks gaat ik ga dat nu ook proberen. Groetjes Merdinaa

  • qa

    Hoi Debbie, ik zit met soortgelijke lengte en gewicht. Hoe is het jou sinds feb vergaan? Ik ben ook serieus een maagbandje aan het overwegen. Liefs, Ca

  • Belastingdienst/aanslag

    Jolanda Schreef:

    ——————————————————-

    > Zonder maagbandje was Gerdie Vrielink nog zo vet

    > als een varken….

    Geachte lezer. Dit doe ik namens mijzelf, maar vooral namens alle andere mensen die door deze persoon zijn behandeld. Vele van hen hebben aan den lijve ondervonden hoe het is om doodgezwegen te worden, om eerst als beste vriend/vriendin behandelt te zijn, ze loopt je deur plat, en bling bling nieuwe vriendin. BOEMMMM het KANON gaat af. Je bent hun vijand, ja hun vijand.

    Waarom? Geen idee, de breuk is er, je wordt genegeerd door Gerdie Vrielink en haar slaafje Kasper Vrienlink (jeweetwel die dakendekker, die bij beunt open en bloot in de krant, alles is zwart, alles is in het handje, niemand die het ziet of doorgeeft). Maar dat komt nog Gerdie Vrielink.Want ik ga aangifte doen bij de belastingdienst, bij de gemeente en bij de politie. Jullie hebben alles al verklapt in de lokale krant, invullen doen de heren van de overheid zelf wel…..

    Geloof me GERDIE VRIELINK, en KASPER VRIELINK (vale vieze dikke vette olifant op een fiets)

    Ik zal jullie aangeven, ten koste van alles wat ik heb. Maar ow, als je sterft Gerdie, ik zou je zo graag in mijn armen houden, echt zo graag….

    Kusjes, en kusjes, kusjes en kusje

    xxxx

  • Cristelle

    Hallo,

    Ik heb sinds 2003 een maagband en ik ben nu weer helemaal op mijn gewicht van 108 kg. Ik ben 3 of 4 keer opgespoten, kan alles eten in behoorlijke hoeveelheden. Bijspuiten mag niet meer om de een of andere onduidelijke reden. Ik ben geopereerd in het st. Dympfna ziekenhuis. Ik ben er in het jaar van de operatie en het jaar daarna 22 kg afgevallen. Volgens het ziekenhuis moest ik trots zijn maar ik vind het als ik de ervaringen van anderen lees niet zo heel veel. De nazorg vond ik minimaal. 1 Lijstje mee gekregen met hoe ik moest eten en verder moest ik maar naar Ridderkerk komen als ik meer info wilde hebben. Ik woon daar ver vandaag en ik had geen geld om daar elke week maar naartoe te reizen. In het dagelijks leven ondervind ik alleen maar nadelen van de maagband: slikken in gezeldschap is moeilijk ( ik moet dus eigenlijk alleen eten of met partner waarbij ik me vertrouwd voel ). sommige dagen kan ik beter slikken dan andere dagen. De behoefte aan ( slecht ) eten blijft evengroot. Door het weinige eten van de eerste anderhalf jaar staat mijn lichaam qua verbranding helemaal op de spaarstand. Het ironische is ook dat slechte dingen zoals patat met kroket, chocolade enzovoorts heel makkelijk naar binnen gaan en bijv. mager, rood vlees en een sinaasappel niet gaan of heel veel moeite kosten. Ook brood lukt vaak niet goed. Dan doe ik een half uur over een boterham maar dat is dan geen reden om ervan af te zien. De band hoort na al die jaren bij mijn lichaam en ik heb er geen spijt van in de zin van had ik het maar nooit gedaan omdat ik toch eventjes redelijk slank / normaal ben geweest en dat was toch een fijne tijd. Helaas is 9000 euro wel veel voor 2 jaar… Ik zou ook niet weten wat ik verder nog moet doen dus laat ik het maar zo. Wie hierop wil reageren of vragen heeft kan mij e-mailen.

    met vriendelijke groet,

    Cristelle

    cristelle555@gmail.com

  • Petra

    Hallo,

    Kan er iemand mij vertellen wat de prijs van een maagband is zonder terugbetaling van het ziekenfonds!

    Grtjs

    Petra

  • Shabnam

    Ik ga binnenkort ook voor een Maagbandje, ik wou graag weten van mensen die hem al hebben gehad. Hoe bevalt het? En hoelang duurt het zo ongeveer voor je alles weer kunt doen? Ik ben namelijk een alleenstaande moeder van een dochter van 7 maanden dus ik ben benieuwd wanneer ik weer alles mag doen (moet haar namelijk alleen verzorgen.)

  • Fabie

    Dag iedereen,

    Ik ben al zwaar sinds ik een tiener was, ik ben in totaal al 7 keer op mijn gewicht gekomen, maar altijd weer dat jojo effect. Ik was dat zo beu, elk dieet dat bestaat heb ik geprobeerd, en het rare is, vermageren lukte me altijd, maar elke keer ik mijn doel bereikt had, lukte het me keer voor keer niet om te stabiliseren. Het heeft me uiteindelijk veel geld gekost en zonder resultaat!

    Ik was nu op een leeftijd gekomen van 46j., ik was een lopende tijdbom, spataders, einde adem,mijn ouders hartpatienten, mijn moeder prothesen, ik dacht ik ga daar iets aan doen,éérst ga ik stoppen met roken, 1j en 2 m verder kon ik zelfs of beter gezegd ik durfde bijna niet meer buitenkomen. iedereen die me zag (oh wat ben jij verzwaard).Ik was een 16kg bijgekomen, niet van te snoepen, maar ik heb al geen verbranding en van alles een beetje meer beginnen eten.

    Iedereen die zwaar is of geweest is, weet dat dit hard aankomt, ik dacht en nu? Ik heb er met mijn man over gepraat, ik kon niet meer doen wat ik wou, omdat ik in mijn bewegen beperkt was door mijn overgewicht, daar ga ik niet naartoe, ik kan niet volgen en iedereen gaat me uitlachen.Uiteindelijk heb ik besloten om een maagbandje te nemen. Ik me laten opereren door Dr Debruyn in Vilvoorde op 20 november 2013.

    Na 9 weken was ik 13kg vermagerd, nu heb ik een hulpmiddel om naar mijn gewicht te gaan, en als ik er ben heb ik het maagbandje en een Topchirurg om stabiel te blijven.

    En een gouden raad: Als je karakter hebt en alles doet dat de chirurg zegt kom je er wel, de moed niet opgeven, morgen is het weer beter ik ben nu 47j. wie weet heb ik op mijn 50 ste een maatje 42.

    Grtjs Fabienne.

  • jesse

    ik heh over3jaar eenbandje laten plaatsen maar nu is miijn bandje geslipt naar onder ,mijn dokter had mij er voor gewaarschuwd, hij kon de band niet hoog genoeg plaatsen door dat ik 3 belangerijke aders heb op die plaats,hij kan hem mischien terugplaatsen, maar ook mischien met

    terug dezelfde gevolgen,ik denk er nu aan ineens gb te laten doen, hebben jullie daar ervaring mee,ik moet wel zeggen ik 20 kg afgevallen ben, maar nu helaas terug aan het bijkom

    gr.jesse