Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

hoeland duurd het traject

  • meisje24

    hoelang duurd het traject van een verwijzing vragen tot dat je een maagband krijgt ik weet dat je naar heel wat artsen en zo moet maar hoor zoveel verschillende antwoorden

  • peet

    hallo meisje ,ze zeggen 4 maanden

    maar maar reken maar op 6 maanden in totaal,weet je ook waar je ,je kan aanmelden?zo niet dan wil ik je het wel vertellen

    ik krijg mijn maagband binnen 2 weken in arnhem

    gr peet

  • Ton

    Hoi meisje,

    ik hoop dat 24 niet je leeftijd is want dan moet je er niet eens aan beginnen. Beter is dan goede voeding en sporten.

    Hoe lang duurt het. Ik heb me laten vertellen dat het in nederland erg lang kan duren 4 tot 6 maanden. Van te voren allerlei gesprekken met psychologen en anderen die er iets van moeten vinden. Daarna nog heel lang min of meer verplichte bijeenkomsten in de obesitas kliniek in hilversum.

    Voor mij volop reden dus om uit te wijken naar belgie. H. Hartziekenhuis in Mol Dr Michiels.

    12 februari intake met alle disciplines (psycholoog, dieetiste en een sportleraar) op 1 dag ( ik mocht zelf de datum kiezen die mij het beste uitkwam, waar zie je dat nog he) 28 april de operatie. Zeggen en schrijven dus 2.5 maanden onderweg.

    Nazorg in belgie zoals die in nederland is er niet. Nu zat ik toch al niet te wachten om samen met 10 andere dikkerds iedere 6 weken naar hilversum te rijden om “gezellig” ervaringen uit te wisselen, dus daar mis ik niets aan.

    Prima ervaring dus. Geen “nederlands ziekehuisgedoe” maar lekker informeel en amicaal volk daar. Doet in zijn geheel niets af aan de kwaliteit van de zorg. Dus won je in het zuiden. Doe jezelf een lol en wip even over die gens

  • Boss-Lady

    Hallo “meisje”,

    Weet je het gaat enkelt en alleen maar om 1 ding en voor de rest moet je naar al die verhalen van mensen die zelf dokteren niet kijken.

    1 woord dus : Gezondheid of eigenlijk 3 woorden jouw eigen gezondheid!

    Ik ging voor mijn overgewichtgesprekje naar de huisarts op 13 maart 2009 en 22 juni 2009 had ik mijn eind gesprek met mijn chirurg en daar tussen in had ik mijn “beoordelingsgesprekken”.

    (Die gesprekken zijn nodig zodat jij de juiste conclusie en begeleiding krijgt in dit traject).

    (Als jij vraagt aan een verzekering om het te vergoeden tja dan moet daar ook een goede beoordeling tegenover staan want het gaat om veel geld.)

    Tja soms is het een beetje frustrerend maar ik loop al zo lang met allerlei klachten door dat gewicht dit even wachten kan er ook nog wel bij.

    Met betrekking tot die groeps gesprekken in Hilversum? ikzelf zou echt niet weten waar men het over hebt want dat is bij mij helemaal niet ter sprake gekomen. Gewoon even bij jouw ziekenhuis navragen hoe bij hun die procedures liggen. Ik heb wel om een evt terug koppeling gevraagt met psycholoog en dieetist gewoon om mn verhaal kwijt te kunnen wanneer ik dat zou willen. Maar nogmaals je kan maar nooit genoeg ervarings verhalen horen. Het kan je ook heel erg stimuleren want moeilijke momenten zullen er zeker komen .

    Mijn goedkeuring heb ik op die 22e gekregen en ik heb alles als redelijk snel en positief ervaren. Nu is het wachten op de oproep.

    Zelf ga ik er van uit dat de Nederlandse procedures er niet voor niks zijn en in plaats van negatief oordelen vraag eerst een goed na waarom die procedures er zijn. Vaak is het om mensen tegen zichzelf te beschermen in geval van opwellingen.

    veel liefs en denk goed na over wat wanneer en hoe en wie. er is heel veel info te vinden echt waar.

    c

  • vonnutje

    hoi hoi

    ik heb mijn maagband in arnhem gekregen in 2005 al met al heb ik 4 maanden gewacht.

    ben bijna op streefgewicht al 62.5 kg afgevallen

  • Jessica

    je meot er rekening mee houden dat je een jaar onderweg bent voor dat de operatie plaats vind, het ligt er een beetje aan in welk ziekenhuis je geopereerd word, maar ik heb 10 maanden gedaan over alle dokters bezoeken.

    ik heb vorige week eindelijk mijn maagband gekregen

    Groetjes

  • mandy

    Hoi,

    En hoe gaat het nou met jou?Hoeveel ben je momenteel afgevallen? ik ben nog maar heel pril in het traject bezig.. ik heb nu een eerste telefonische intake staan bij het maasstad ziekenhuis maar moet ook nog even informeren voor het ziekenhuis in antwerpen of brasschaat daar moeten ze nog voor terug bellen tegen mij hebben ze gezegd dat in nederland momenteel bij sommige ziekenhuizen idd een wachtlijst is van zoveel tijd…. maar we zien wel ik ben al lang blij dat ik nu de stap heb genomen om voor altijd een streep onder het vele eten te zetten!!

    groetjes mandy

  • Chatal

    Hallo

    (

    Ik heb vorig jaar Oktober ( dus 2008) mijn eerste gesprek gehad met de obesitas verpleegkundige en wacht nog steeds…heb in juli groen licht gekregen, maar inmiddels is het weer oktober en bijna November..en wacht dus nog steeds:S.niet echt leuk, en als ik dan al die verhalen lees van 4 maand….Ik laat me helpen in Heerenveen, dus ben ech erg benieuwd…(ps las nog dat iemand had gereageerd over of je leeftijd 24 zou zijn, en dat als dat zo was je beter op de eten kom letten, ik ben zelf ook nog “maar” 28, en kan je 1 ding zeggen, als dit werkelijk is wat je wil..moet je er zeker voor gaan!!!)

    Groetjes Chantal Wobben ( chantalwobben@home.nl)