Dag iedereen,
Ik ben al zwaar sinds ik een tiener was, ik ben in totaal al 7 keer op mijn gewicht gekomen, maar altijd weer dat jojo effect. Ik was dat zo beu, elk dieet dat bestaat heb ik geprobeerd, en het rare is, vermageren lukte me altijd, maar elke keer ik mijn doel bereikt had, lukte het me keer voor keer niet om te stabiliseren. Het heeft me uiteindelijk veel geld gekost en zonder resultaat!
Ik was nu op een leeftijd gekomen van 46j., ik was een lopende tijdbom, spataders, einde adem,mijn ouders hartpatienten, mijn moeder prothesen, ik dacht ik ga daar iets aan doen,éérst ga ik stoppen met roken, 1j en 2 m verder kon ik zelfs of beter gezegd ik durfde bijna niet meer buitenkomen. iedereen die me zag (oh wat ben jij verzwaard).Ik was een 16kg bijgekomen, niet van te snoepen, maar ik heb al geen verbranding en van alles een beetje meer beginnen eten.
Iedereen die zwaar is of geweest is, weet dat dit hard aankomt, ik dacht en nu? Ik heb er met mijn man over gepraat, ik kon niet meer doen wat ik wou, omdat ik in mijn bewegen beperkt was door mijn overgewicht, daar ga ik niet naartoe, ik kan niet volgen en iedereen gaat me uitlachen.Uiteindelijk heb ik besloten om een maagbandje te nemen. Ik me laten opereren door Dr Debruyn in Vilvoorde op 20 november 2013.
Na 9 weken was ik 13kg vermagerd, nu heb ik een hulpmiddel om naar mijn gewicht te gaan, en als ik er ben heb ik het maagbandje en een Topchirurg om stabiel te blijven.
En een gouden raad: Als je karakter hebt en alles doet dat de chirurg zegt kom je er wel, de moed niet opgeven, morgen is het weer beter ik ben nu 47j. wie weet heb ik op mijn 50 ste een maatje 42.
Grtjs Fabienne.