Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

al 6 en een half jaar een maagband; wie ook?

  • Jacqueline

    Hoi,

    In december 2002 werd in UZ Gent mijn maagband geplaatst. Ik ben daarna nog twee of drie keer terug geweest maar toen niet meer vanwege de kosten. Graag zou ik mijn bandje na willen laten kijken en ook weer eens in laten spuiten (vullen) want ik tos nog altijd 20 kilo teveel met mij mee. Hoewel ik wel 30 kilo kwijt ben, permanent. althans… als ik op mijn etenspatroon let.

    Wie wil met mij ervaringen delen?

  • devenyy

    Hoi hoi,

    Ik heb in sep 2003 in gent me maagbandje laten plaatsen en wil hem graag ook bij laten spuiten of dergelijke!

    Helaas zijn de kosten voor mij ook te veel steeds naar gent toe!

    Ik weet dat je in beverwijk bij kan spuiten maar dat kost ongeveer €75,00 !!!

    Wie weet waar er maagbandjes bij gespoten worden ondanks dat hij in belgie geplaatst is??

    Groetjes Devenyy

  • J. Cenin

    Klopt, ik ben nu aan het informeren naar RaMedical in Beverwijk. Ik wil aan mijn zorgverzekeraar vragen of zij de behandeling mogen overnemen. Ik denk 't wel omdat zij aangesloten zijn bij mijn verzekeraar CZ. Wellicht moet je ook ff informeren bij je verzekeraar. Die kunnen als het goed is, de weg wijzen. Als ik meer weet, zal ik nog een bericht achterlaten. Groetjes Jacq

  • miranda

    Hoi,

    Ik ben zelf op 22 juli j.l van een maagbandje voorzien in brussel, en bij mij wordt as woensdag voor de eerste keer bijgespoten bij Ra-Medical in Beverwijk.

    De eerste keer kost dat idd 75 euro maar daarna kost het 50 euro per keer.

    Bij de eerste keer wordt een dossier aangemaakt en voor de administratie kosten betaal je 25 euro, eenmalig.

    Ik lees overal wel erg goede dingen over Ra-Medical en dat is ook wel belangerijk.

    Zij hebben ook een dietiste en die kosten kan je wel vergoed krijgen indien je een verwijsbrief van je huisarts hebt.

    Ik ben bij het zilveren kruis aangesloten en die vergoeden het bijvullen niet, maar de operatie werd bij mij ook niet vergoed dus misschien als je operatie wel vergoed wordt dat de bijspuitingen dan ook vergoed worden.

    gr miranda

  • van der Kaaij

    Je kunt ook in hilversum bij laten spuiten als je in Belgie geopereerd bent, als je verzekering het niet vergoed betaal je ongeveer 45 euro per keer.

  • Bibi

    van der Kaaij Schreef:

    ——————————————————-

    > Je kunt ook in hilversum bij laten spuiten als je

    > in Belgie geopereerd bent, als je verzekering het

    > niet vergoed betaal je ongeveer 45 euro per keer.

    Dat klopt, maar niet alleen in hilversum, kijk maar even op obesitas kliniek op internet… dat is een kliniek die obesitas pasienten begeleid, maar ook alleen bij mensen vullen, dus je hoeft niet lid te zijn of meetings te volgen.. je kan ook alleen laten vullen a 45 euro.

    Ik ga morgen naar huisarts voor verwijzing, ik ben 22 jaar en weeg 132 kilo.. pijn in me rug, knieen terwijl ik gewoon nog fit enz hoor te zijn op die leeftijd.. maar mijn eetverslavingen verslaan alle dieeten… echt vermoeiend..

    Obesitas kliniek zit ook in den haag en zeist en op nog een paar plaatsen.

    succes!