Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Ervaringen maagbandje

  • Jamie

    Hoi,

    Ik zou graag wat ervaringen willen horen van mensen die al een maagband hebben.

    Groetjes

    Jamie

  • Maranka

    Hoi,

    Ik kwam dit tegen op internet en ik heb sinds maart dit jaar een maagband.

    Het valt me eigenlijk best mee al is t nog steeds moeilijk te verwerken soms dat ik maar een half broodje of 1 boterham red met eten en tja je word wat selectiever want niet alles geeft een fijn gevoel in je maag.

    zo heel af en toe valt iets verkeerd (stukje vlees b.v.) en dan krijg ik zo,n heel zwaar gevoel op mijn borstkast alsof er heel veel lucht in de weg zit ofzo.

    Eigenlijk is de operatie goed verlopen en ik vond het allemaal wel meevallen.

    Ben zelf niet zo kleinzerig want als je te zwaar bent heb je altijd wel pijntjes enzo.

    Wat me tegen is gevallen is het kastje wat nu onder mn linker borst zit..

    Dat bleef lang pijnlijk en is ook nu nog gevoelig vooral als iemand je een flinke knuffel geeft of waneer je op je buik gaat liggen.

    Ik heb nu nog een paar kleine sneetjes op mn buik aan de linker kant maar zoals ik ze noem mijn oorlogs wonden worden steeds kleiner.

    Ik sport nog niet echt actief maar ben al bijna 18 kilo kwijt.

    Ik kan er goed mee leven en behalve de hoeveel heden en t niet snoepen is er weinig veranderd.

    Gesmolten kaas en dingen met koolzuur zijn de enige dingen die echt niet mogen als je gezond wil blijven en goed opletten of je wel alles eet wat je moet want anders word je snel moe.

    vitaminen zijn dan ook heel belangrijk (supradine word aangeraden) en ik heb er veel baad bij.

    Nou ik hoop dat je hier iets aan hebt? vraag me maar alles wat je wilt weten en ik kan je nog wel vertellen dat ik het zo weer zou doen…

    ben zo veel vrolijker en durf de deur weer uit en kan mn vrienden weer bijhouden!.

    Groetjes van maranka.

  • Tietia

    Hallo.

    Ik heb sinds 20 sept. 2007 een maagbandje en heb inmiddels 5 cc. in het bandje zitten. De operatie is mij meegevallen, zou het zo weer doen. Ik ben in Heerenveen geopereerd. Van het reservoir heb ik geen last, het zit op mijn borstbeen. In het begin na de operatie was dat wel pijnlijk maar nu niet meer. Ik kan alles nog wel eten, alleen een stuk langzamer, anders blijft het steken en gaat het pijn doen. Ik kan ook nog wel vrij veel op. De knop in je hoofd moet dus ook om anders red je het met het bandje alleen niet. Ik ben inmiddels 53 kilo afgevallen en weg nu 83 kilo en zit super goed in mijn vel.

    Groetjes Tietia.

    Jamie schreef:

    >

    > Hoi,

    > Ik zou graag wat ervaringen willen horen van mensen die al

    > een maagband hebben.

    >

    > Groetjes

    > Jamie

  • Natascha

    Ik zelf denk er ook al een tijdje over na of ik de stap ga nemen. Wel of geen maagbandje. In het verleden heb ik toch gemerkt dat er nog te vaak iets mis gaat en dat beangstigt me toch enigzins.

    Nou moet ik er wel bij vermelden dat het al een heel tijd geleden is dat ik die verhalen heb gehoord. In de afgelopen jaren zal er zeker wel een hoop veranderd zijn. Ik ben vandaag dus toch maar eens voorzichtig het internet aan het afspeuren naar forums met ervaringen van andere dames ( en natuurlijk ook heren)

    Het valt mij gelijk op dat veel mensen tegenwoordig eigenlijk wel heel tevreden en positief zijn.

  • Maranka

    Jeeej Tietia!

    dan doe je t beter dan mij hahahaha nou ik mag niet klagen hoor!

    14 Maart mn band gekregen nog niet opgespoten en toch al 22 kilo kwijt!

    Operatie viel mee en ik zeg mensen… ga dr voor maar denk goed na en laat je goed informeren!

    O en op forums lees je helaas meestal de slechte ervaringen omdat de mensen steun zoeken maar mensen met goede meestal zijn vaak maar weinig op de forums te vinden!.

    Ja ze komen wel s langs fietsen en lezen maar vertellen niet dat t goed gaat!.

    Wat mij hielp was kijken bij de voor en na foto,s!

    Als je na gaat dat er in mijn ziekenhuis ongeveer 5 mensen werden geopereerd per week dan is t percentage mensen waarmee t minder goed gaat erg laag.

    Groetjes Maranka

  • marga van wijk

    wat goed zeg eindelijk iemand die de positieve kant vaker wil zien

    vrijdag is het voor mijn dan eindelijk zo ver ik krijg mijn band ook gaat mijn galblaas eruit ben dit jaar opgenomen geweest met een alvleesklierontsteking maar ben al vier jaar bezig met wel of geen band loop hier ook al zolang mee in het ziekenhuis ik had de knoop ook niet doorgehakt als ik niet aan de galblaas geholpen moest worden dus ik hoop dat ik na afloop kan zeggen dat het een geluk bij een ongeluk was groetjes marga

  • Yolanda

    Ik heb op vrijdag 10 oktober jl mijn bandje gekregen, vandaag dus een week geleden. De operatie is me 100% meegevallen. De eerste dagen wel wat pijn gehad en word ik zoetjes aan weer de oude.

    Wat me wel tegenvalt is het vloeibaar eten. Je word er futloos van. Nouja, nog 2 weken en mag ik weer voorzichtig vast voedsel. Alhoewel ik het vloeibare eten erg vervelend vind is het me na een week toch meegevallen. Ik had zwaarder verwacht, maar ik ben er nog niet.

    Ik wens iedereen veel succes!.

  • peet

    hi hoi, ik krijg binnen 2 weken mijn maagbandje (ik noem hem mijn vriendje )

    ook ik zie weinig op internet staan en dat zijn alleen maar oude verhalen,best jammer waar ben jij geholpen

    gr peet

  • patric

    Hoi,ook ik loop er mee rond om een maagband te nemen, alleen denk ik dat het voor mij weinig zin zou hebben, ik ben namelijk niet echt een grote eter maar een snoeper ,kom je dan ook in aanmerking voor een maagband? weet iemand dat?

  • Leanne

    Hallo,

    ik heb nog geen maagbandje maar ben wel met serieuze stappen bezig om hem te krijgen.

    Ik kan nergens op internet vinden hoelang men niet kan werken na de operatie. ik heb niet echt zwaar werk veel ziten en luisteren. Ik wil het wel graag weten ivm ziek melden. Verder heb ik nu 4 kinderen warvan een tweeling van 10 weken. Ik weet niet wat ik kan verwachten hoelang je bijv niet je huishouden kan draaien. Kan iemand mij hier meer over vertellen.

    gr Leanne