Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Ervaringen maagbandje

  • Tania

    Hallo ,

    mijn vraag is wie heeft ervaring met dr Feskens in bergen op zoom.

    en hoe lang is daar hun wacht lijst..

    groetjes Tania

  • ruben ( ja een man)

    Dag iedereen,

    Grappig om te zien dat je op internet geen ervaringen van mannen vind.

    Vandaar een van mij

    9 september 2008 mijn bandje laten plaatsen in Nieuwegein.

    Toen 137 Kilo nu 15 Feb 2009 zit ik op 109 kilo.

    de band is nu nog niet opgespoten. Als ik te snel ( lees niet kauwen) eet dan zit je na 4 happen vol. Dus voor mij heeft het geen zin om het bij te laten spuiten

    Het afvallen gaat zeker niet vanzelf, je MOET opletten wat je eet.

    Je kan nog wel ( althans ik) alles eten wat je voor de operatie kon eten, alleen in minderen maten.

    Ook is sporten erg belangrijk, ik sport tussen de 4 en de 6 uur per week.

    dan gaat het afvallen met 2 tot 3 kilo per maand.Door mijn werk lukt dat niet altijd

    Als ik niet sport ben ik al blij met 1 kilo.

    Dus heren ( en dames) het is voor mij een geschenk geweest.

    Gaat niet vanzelf, maar het is waard

  • caroline

    ik ben gisteren voor de eerste keer opgespoten met 4 cc, ik heb mijn bandje van 2 februari, wie wil me me mailen

    prive mail is : carrocomm@hotmail.com

  • kruitje

    hallo,

    ik heb sinds 6 april het maagbandje en ben al 6 kg afgevallen! ook omdat ik niet zo goed durf te eten! ben nl. heel erg bang voor braken.

    wie wil met mij ervaringen uitwisselen?

    ik heb nog wel wat vragen in de trant van wanneer ga je weer werken (ik ben adm.medew. dus een zitten beroep) hoe doe je het met je eten op je werk(deed het altijd gewoon even tussen door…..achter de computer)

    en het eten maken met je gezin (ik heb 3 kids)

    ik hoor graag van iemand!

    groetjes!

  • Cookie1976

    Ik heb mijn Maagbandje laten plaatsen in Belgie, al dat gedoe in Nederland is ronduit belachelijk te noemen. Gezien ik geen gezondheidsklachten heb kom ik toch niet voor vergoeding in aanmerking. 8 april is hij gezet, en kan alleen zeggen dat het reuze is meegevallen, ik kan tot nog toe niet spreken van pijn, hooguit een beetje een trekkend gevoel rond de hechtingen. Voor de zekerheid ben ik een weekje thuis gebleven, maar ga maandag gewoon weer aan de slag. Er werd geadviseerd om minimaal 2 weken vloeibaar te eten. Met nadruk op minimaal. De meeste web-pagina's adviseren langer, dus ik denk dat ik zeker tot 1 mei vloeibaar ga eten en dan langzaam begin met baby-voeding. Ik weeg me slechts 1 x per week, 10 dagen minus 12 kg.

  • Merel120

    Hallo iedereen,

    Ben best wel heel zenuwachtig, maar ik kijk er ook erg naar uit.

    Maandag 18 mei krijg ik mijn maagbandje.

    Ik snak naar een gewoner gewicht. Ik kan soms bijna niet meer lopen.

    Momenteel ben ik 170 met 120 kg. BMI van 41. Met hoge bloeddruk.

    Maar ik blijf positief denken, ik ga naar een nieuw leven…..

    Gr. Merel

  • Ton (man)

    Ook ik heb een bandje laten plaatsen afgelopen dinsdag 28 april. In belgie Mol. Op 12 februari een intake daar met alle discplines op 1 dag. Geen moelijke psychologische vragen en gedoe.Lekker ontspannen en informeel. Ik kon zelfs zelf de dag en het uur bepalen waarop het mij uitkwam om te komen voor de intake, waar kom je dat nog tegen. Op 28 april de operatie. Daags ervoor aanwezig zijn en daags erna weer naar huis. Allemaal op zijn bels moet ik zeggen. Amicaler, meer ontspannen en volop aandacht.Geen lage wachtrijen en moeilijke formulieren want ik heb feitelijk alleen mijn persoonlijke gegevens door moeten geven.De rest werd allemaal geregeld. Verzekering vergoedde wel maar niet rechtsstreeks aan ziekenhuis. Die moeten dus even wachten tot ik mijn geld ook heb gehad van de verzekering. Nu na 2 dagen thuis is het gevoel van een auto die over je borst rijdt voor een heel eind weg. Quark en 0%vla went aardig en bouillon is altijd wel lekker. Heb nog te weinig energie maar tja er komt ook niets in je lijf he. Nazorg zoals in nederland kennen ze niet. Voor mij geen probleem wat ik zat toch al niet te wachten om iedere 6 weken naar hilversum te moeten rijden om daar na praten met andere dikkerds. Voor mij was belgie dus een heel fijn altenatief en zeker aan te raden

    arts was dhr Michiels van het H.Hartziekenhuis in Mol.

    Ton

  • danie33

    Hoi

    ik heb sinds vrijdag mijn maagbandje ,maar ben nu wat dagen verder en ik heb nog last van een opgeblazen gevoel ,en dat is echt niet zo prettig ,mijn vraag aan jou is hoe lang heeft dat bij jou geduurd of had je er niet zo een last van …..Ik heb ook moeite met het vloeibaar wat is het zwaar he ,of stel ik mij aan ….

    Misschien kan je mij nog wat tips geven dan hoor ik ze heel graag ….

    gr danielle

  • ikke

    hoi hoi..ik las net je verhaal..ik ben er nu mee bezig om er 1 te krijgen,,ben heel erg onzeker bang enz..hoop dat het allemaal gaat lukken..kijk er zo naar uit om mijn kilo''s kwijt te raken..wil me zelf weer worden met de kids genieten enz..hoeveel ben je nu in tottaal kwijt??fijn voor je dat het goed gaat..groetjes..

  • miranda

    Hallo allemaal,

    Morgen ga ik naar belgie en als alles goed gaat krijg ik vrijdag mijn maagbandje, in brussel door dr. marc vertruijen.

    Ik ben erg nerveus, ook omdat het erg snel is gegaan, het is nu 4 weken geleden dat ik op gesprek kwam en wordt nu al geholpen.

    Ik zie er erg tegenop maar ben ook blij hier vele goede verhalen te lezen, want die zie je niet veel.

    bedankt voor jullie ervaringen en ik zal zeker volgende week ook een berichtje plaatsen over hoe het gegaan is.

    iedereen heel veel succes!!

    gr miranda