hee
Ik heb zelf geen maagbandje, maar iemand in mijn directe omgeving wel. Ik ben 16 jaar en mijn moeder heeft 2 jaar geleden een maagbandje laten plaatsen, het zou je blij moeten maken zou je denken. Je zou trots moeten zijn op iemand, maar op iemand die niets aan haar etenspatroon heeft verandert en bijna de hele dag aan het overgeven is door het maagbandje hoef je geen respect te hebben. Het enige wat het maagbandje doet is zorgen dat je minder eet, en als je hem laat opvullen en mischien wel te veel kan het zijn dat iemand bij het kleinste beetje wat diegene eet al overgeeft. Telkens als ik me moeder hoor hoesten of iets hoor doen dan denk ik dat ze aan het overgeven is of dat er iets ergs is..
Als iemand aan mij zou vragen: ‘Zal ik een maagbandje nemen?’ zou ik zeggen nooit aan beginnen, omdat het niet veel goeds brengt.. Het mindere voedsel zorgt voor oververmoeidheid en je huid wordt lelijk en haar wordt dof en dat komt door de mindere voedingstoffen die je binnenkrijgt. Je moet op een gezond en op een evenwichtige rustige manier afvallen zou ik zeggen en niet op de manier van het maagbandje.
Groetjes Lara