Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Ervaringen maagbandje

  • caro

    Beste Jolanda,

    Ben je inmiddels al geholpen? Heb je inmiddels al een maagband?

    Ik las dat jou bmi 37 is nou mijn bmi is 38 en ben een beetje bang dat het voor mij niet vergoed zal gaan worden.

    Jij bent naar een prive kliniek gewees om een maagband te laten plaatsent……..mag ik je vragen wat de kosten daar van waren?

    Lieve groejes caro.

  • marion Petit

    Hallo, las net je berichtje en weet niet of je al de informatie gekregen hebt waar je om vroeg, vandaar dat ik nu in ieder geval even reageer. Je moet op de eerste plaats een verwijzing bij je huisarts halen en dan kun je naar een ziekenhuis welke maagbandjes plaatst en daar word gekeken ( in samenwerking met je ziektekosten verzekering want deze moet toestemming geven anders moet je het zelf betalen en die kosten zijn hoog!!) of je inderdaad overgewicht hebt en zo ja hoeveel, ligt aan de hoogte van je BMI om eventueel voor vergoeding in aanmerking te komen. Als dat allemaal klopt moet je (tenminste heb ik gehad ) een psygologische test doen en heb je een gesprek met een psygoloog( duurt 3 uur alles bij elkaar) , als je daar goed doorheen komt dan zou je in aanmerking komen voor een maagbandje.

    Weet niet waar je woont ? Ik woon zelf in limburg en ik heb 4,5 jaar geleden een maagband gekregen. Zelf zou ik je dan adviseren om de maagband in Arnhem in het rijnstate ziekenhuis te laten plaatsen. Omdat dit ziekenhuis ook een fijn nazorg programma(begeleiding) heeft voor na de operatie en de meeste ziekenhuizen hebben dit niet en dit is toch wel erg belangrijk want mey alleen het plaatsen van de maagband ben je er echt niet hoor!! Zelf heb ik eerst het traject ( van gesprekken enz) door lopen bij ons in weert in het ziekenhuis en daar was geen nazorg programma , door mijn zorgverzekering ben ik toen ( wegens lange wachttijd in Weert) doorgestuurd naar Arnhem en daar wist ik niet wat me overkwam , kreeg veel meer informatie over het hoe en wat en dus dat nazorg programma , waar ik echt veel aangehad heb ( je kunt praten en ervaringen met mede maagbanders delen, hebt gesprekken met dieetiste en psygoloog) echt super.

    Ben zelf 42 jaar (nu) en 1.65 cm groot en woog toen ik de maagband kreeg (mei 2006) 118 kilo en weeg nu 54,5 kilo!!Heb er dus echt wel baat bij gehad en voel me super goed.

    Hoop dat je hier wat aan hebt , groetjes Marion

  • yasmina

    Hallo Marion,

    wat mooi verhaal! Ik heet Yasmina, ben nu 42 jaar. Mijn lengte is 157 cm en gewicht. Ik ben mijn hele leven aan het worstelen met mijn (over)gewicht. Ik heb ooit mijn ideaal gewicht van 50 kg bereikt met behulp van Amfepramone Hydrochloride (in Nederland verboden) en was er super blij mee. Het duurde echter niet lang (de pillen waren op en nieuwe was niet meer mogelijk te verkrijgen). Toen ben ik 6 kilo aangekomen, maar heb wel veel gesport en plus dieten, het ging dus redelijk en ik kon af en toe wat kilo's kwijt, maar het was niet stabiel. In 2003 wog ik 60 kilo. Ben naar mijn huisarts gegaan, hij verwees mij naar de dietiste. Met haar dieet ben ik nog 2 kilo aangekomen. Heb toen via-via REDUCTIL besteld in Duitsland (mijn huisarts weigerde om dit voor te schrijven). In een maand was ik 7 kilo kwijt. Weer dieten, sporten…. Het gewicht bleef een aantal maanden. In 2004 ben ik verhuisd van Nederweert naar A'dam. Nieuwe omgeving, nieuwe baan, een beetje stress, geen tijd voor sport…Als gevolg - een verdere toename van gewicht. Heb toen Herbalyfe geprobeerd, maar ben nog meer aangekomen. Mijn nieuwe huisarts heeft me op mijn verzoek REDUCTIL voorgeshreven. Ondanks ik dit in de apotheek heb gekocht ( een best wel duur medicijn) was het gewoon een placebo!!! Het heeft geen enkel resultaat opgeleverd. Weer dieten, sporten, ik was weer een paar kilo kwijt. Mijn gewicht bleef tussen 62-69 schommelen. Het deed met mij veel. Minder zelfvertrouw, somberheid ezv. Als gevolg, af en toe flinke hongerbuien. In 2008 wog ik alweer 72 kilo. Heb toen weer via-via REDUCTIL kunnen krijgen uit Rusland, mijn vaderland. Was weer in een maand tijd 10 kilo kwijt. Het bleef echter niet lang.

    Nu weeg ik 78,5 kg. Ik heb wel een brief van mijn huisarts gekregen aan de chirurg met verzoek om mijn kwestie te onderzoeken en zonodig een magband plaatsen. Ik werd bij het Slotervaartziekenhuis in A'dam afgewezen omdat ik volgens hen niet zwaar genoeg ben. Mijn BMI is 32. Volgende week heb ik een afspraak bij het Center Esthetique in Rott'dam. Daar kwam ik wel in aanmerking voor een maagband. Heb hun website bezocht. Het ziet er goed uit. In Rott'dam krijg ik een intake, maar plaatsing is in Belgie. Als het bij mij net zo als bij jou zal verlopen, ben ik de gellukigste in de wereld! Dan kan ik weer mooie kleren dragen en word ik meer zelfverzekerd. Ik hoop dat het me lukt! Heb je misschien wat advies aan mij?

    Alvast veel dank,

    Yasmina

  • debbie van der linde

    hoi ,

    dat is pas motiverend om te horen dat je er zoveel mee kunt vermageren,

    ik heb net voor mezelf de knoop doorgehakt om een bandje te laten plaatsen,

    ik ben 1.60m en weeg 105 kg

    vorige week al bij de dokter geweest en morgen ga ik naar de verzekering en de kliniek in bergen op zoom bellen.

    ik ben er klaar voor, vind het wel heel spannend en eng , maar dit is iets wat ik echt wil en moet doen voor mezelf.

    ik hoop hier nog veel steun en hulp te vinden.

    groetejs debbie

  • monique g

    hallo allemaal

    ik heb ook een maagband vanaf 14 dec 2009

    en ben begonnen met 137 kg op 1,76 m ben nu 95 kg

    en het bevalt me super ik ben 2x opgespoten en heb nu 7 cc er in ,maar ik hoor hier niemand over dat het soms ook best zwaar kan zijn ,als je moe bent stress heb of het s te druk aan tafel slaat je band een soort van dicht en pas soms zelfs de koffe ff niet

    en het lijkt wel dat je band de ene keer meer doet dan de andere keer

    ik zou voor geen goud meer terug willen na vroeger maar hou in de gaten dat als je gezelli met je kids zit te eten(ik heb er 3) dat het dan in de drukte heel normaal gaat worden dat je kids al weten wat je gaat doen als je ff op staat om na de wc te gaan en als een kind van 3 je verteld MAMA JIJ PUGEN ja dat s soms lullig

    ook dat is een ervraing

    groetjes monque

  • Maagbander

    Ben heel benieuwd hoe het nu met je gaat Karin!

    Verder zou ik graag horen of er mensen zijn die ervaring hebben met raw food in combinatie met een maagbandje. Is daar informatie over? Ik zou het graag op mijn site http://www.maagband.org zetten. Ik hoor het graag. Dankjulliewel.

  • Caroline

    Drie jaar geleden heb ik een maagband gekregen. De eerste periode ben ik vijftien kilo afgevallen maar al snel daarna had ik weinig profijt van de maagband. Ik was alweer snel op mijn oude gewicht. Het vervelende is dat alle ‘goede’ voeding blijft ‘hangen’ en ‘foute’ voedingsmiddelen geen probleem leveren. Een lekker biefstukje, stukje kip, lekker bruin brood en rijst blijven hangen maar een zak chip ‘no problemos’. Daarnaast ook erg onhandig als je uit eten gaat. Dat verpest een etentje al snel als je weer moet braken. Dan maar net doen alsof je even naar de wc gaat om te plassen. Bleh :cry:

    De laatste twee jaar had ik last van buikpijn; allerlei onderzoeken gehad maar hier kwam niets uit. De afgelopen 2 maanden werd de buikpijn ondragelijk (aan de opiaten) en de huisarts opperde dat het ook het maagbandje kon zijn. Nu bleek mijn maagband te zijn gaan ‘wandelen’ en niet meer om mijn maag maar om mijn slokdarm te zitten. Daar kwam dus hoogstwaarschijnlijk de buikklachten vandaan. Na 2 maanden helse pijnen is mijn maagband uiteindelijk er uit. De pijn is met de noorderzon verdwenen. De chirurg gaf aan om een Gastric Bypass uit te voeren maar dit heb ik afgewezen. Aan mijn lijf geen polonaise meer. Naar mijn inziens wordt er te makkelijk over de GB operatie gedacht gezien de sterftecijfers en kans op complicaties. Alleen als het echt niet anders kan…… Vergeet niet dat Obesitas en bijgaande operaties grote winst voor ziekenhuizen betekenen. ‘Big’ business. Staar je niet blind op GB want zelfs bij een GB valt iemand na twee jaar niet meer af. Je lichaam probeert toch weer manier te vinden om aan te komen en na 15 jaar zit driekwart weer op zijn gewicht van voor de operatie. Maar voor mij geen operaties meer van dien aard.

  • Priscillla

    Dat is onzin

    Iemand geen bandje aanraden,

    Je moet nartuurlijk niet denken dat het bandje alles doet je moet zelf ook een knop om zetten

    ik heb nu sinds bijna 8 maanden een maagbandje en ben 48 kilo kwijt

    bij mij gaat t harstikke goed,, er wordt je ook aangeraden om vitaminepillen te slikken,

    Ik ben ontzettend dankbaar voor t maagbandje, Ik was doodsbang voor de operatie

    maar heb absoluut geen pijn gehad alleen aan me hechtingen omdat mijn buik zo zwaar was,

    de eerste 2 maanden heb ik echt alleen maar vloeibaar gegeten, en absoluut niet overgeven,

    T is echt een uitvinding ik hoop dat t altijd goed bij mij mag gaan want dit was voor mij de oplossing,zoals ik het ervaar

    raadt ik het wel aan,

    ik ben geopereerdt in belgie in melsbroek bij dr chris de bruyne een top arts!

    Mvg, Priscilla

  • els

    hoi, ik heb op 11 mei een maagband laten plaatsen, ben reeds 7 kg afgevallen, blijf nu wel even hangen, volgende week opspuiten voor de eerste keer, ik hoop dat ik zoveel kan vermageren zoals velen onder jullie, is het normaal dat ik nu even op hetzelfde gewicht blijf, ik eet niet meer dan ervoor?

    gr Els

  • Jolanda

    Zonder maagbandje was Gerdie Vrielink nog zo vet als een varken….