Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Ervaringen maagbandje

  • Lara

    hee

    Ik heb zelf geen maagbandje, maar iemand in mijn directe omgeving wel. Ik ben 16 jaar en mijn moeder heeft 2 jaar geleden een maagbandje laten plaatsen, het zou je blij moeten maken zou je denken. Je zou trots moeten zijn op iemand, maar op iemand die niets aan haar etenspatroon heeft verandert en bijna de hele dag aan het overgeven is door het maagbandje hoef je geen respect te hebben. Het enige wat het maagbandje doet is zorgen dat je minder eet, en als je hem laat opvullen en mischien wel te veel kan het zijn dat iemand bij het kleinste beetje wat diegene eet al overgeeft. Telkens als ik me moeder hoor hoesten of iets hoor doen dan denk ik dat ze aan het overgeven is of dat er iets ergs is..

    Als iemand aan mij zou vragen: ‘Zal ik een maagbandje nemen?’ zou ik zeggen nooit aan beginnen, omdat het niet veel goeds brengt.. Het mindere voedsel zorgt voor oververmoeidheid en je huid wordt lelijk en haar wordt dof en dat komt door de mindere voedingstoffen die je binnenkrijgt. Je moet op een gezond en op een evenwichtige rustige manier afvallen zou ik zeggen en niet op de manier van het maagbandje.

    Groetjes Lara

  • Priscilla

    Dag allemaal.. Ik ben ook voor een gesprek geweest in nederland en ze wouden het hier niet doen .. terwijl mij dokter vindt dat het zeker nodig is

    ik ben 1.76 en weeg 132 levensgevaarlijk overgewicht dus en ben nog maar een meisje van 20

    Ik woog altijd zoon 75 kilo en het laatste 2 jaar is het goed mis gegaan .. en lijkt het wel of ik het er gewoon niet meer af krijgt.. ik wil niets meer doen terwijl alles leuk vindt.

    maar je schaamt je gewoon enorm..

    Dus ook ik ga na belgie … 29 sept is het zo ver.. en hoop zo dat god me bij staat en dat alles goed zal gaan .

    En dat ik zeker goed zal afvallen ..

    Ik laat je verder nog weten na de plaatsing hoe het is gegaan ..

    Dag!

  • sheela

    hoi hoi

    even mijn ervaring en vraag

    ik ben in februari geholpen

    viel allemaal best mee

    was toen 102 kg

    ben in apri teruggeweest om te laten inspuiten

    want stond toen op 92

    voor mijn gevoel kon ik toen ook meer eten

    nu weeg ik 85 en ga binnenkort weer terug voor inspuiten

    mijn vraag is

    heeft een van jullie ook af en toe last van krampen

    ik voel het poortje nog steeds zitten

    dacht dat dit weg zou gaan na verloop van tijd

    maar ik voel deze nog steed

    hebben meerdere mensen dit

    en wie heeft wel een gehad dat na/tijdens het eten pijn te hebben en je eten er weer uit te spugen omdat het te zwaar voelt

  • Herma

    Hallo,

    ik ben informatie aan het zoeken voor een maagband. Ik ben 42 jaar en eigenlijk altijd aan het lijnen zoals vele op dit forum maar zodra ik stop begint alles weer. Ik zou graag informatie hebben van iemand die recent een maagband heeft gekregen.

    Wat zijn de ervaring, hoelang verblijf je in een ziekenhuis en hoe verloopt het traject tot de operatie.

    Ik weeg nu 140kg en ben 1.62 lang en alles zit mij in de weg.

    Hoop dat iemand mij wil mailen.

    Lieve groeten,

    Herma

  • jolanda

    Hallo allemaal

    Ik ben 35 jr en heb een bmi van 37 IK ben in het ziekenhuis afgewezen voor een maagbandje maar ga binnen kort naar een privékliniek Als ik jullie zo belees hebben jullie goede ervaringen Zijn er ook mensen die het in een privekliniek hebben laten doen? Ik moet het dan ws wel grotendeels zelf betalen maar ik wil niet langer ongelukkig zijn en wachten op evt ziektes….

    Groeten Jolanda

  • Sunshine

    Hey,

    Ben zelf van België en heb sinds 15/07/10 een maagbandje.

    Voor ze de operatie deden ben ik eerst een dossier moeten laten samenstellen.

    Dit houdt in dat je een maagonderzoek moet laten doen, langs de diëtiste, psycholoog en nog een andere dokter voor de maag. Bij mij was dit in één week afgehandeld en de week nadien werd ik geopereerd. De operatie valt wel mee en je moet maar één dag in het ziekenhuis blijven (één overnachting). Aangezien ik aan de voorwaarden voldeed (bmi veel te hoog was), waren enkel de kosten van het maagbandje voor mij of hospitalisatieverzekering. +/- 1200 euro

    De eerste dagen heb je last van de operatie (5 sneetjes) en is je buik enorm opgezwollen. Voelde me na 4 dagen al heel wat beter.

    Voor het overige heb ik geen problemen gehad. Zelfs niet één keer ziek geweest.

    Mijn ring is sinds 2 weken voor de eerste keer bijgespoten, maar kan nog redelijk eten.

    Ben ondertussen 10.5 kg kwijt.

    Als je nog iets wilt weten, laat je het maar horen.

  • naima

    Goedemiddag,

    Heb afgelopen dinsdag een maagbandje laten plaatsen en heb veel vragen

  • cherry

    Hoi Hoi,

    Ik ben iemand van 22 met veel overgewicht. Na een lange tijd heb ik besloten om informatie op te zoeken over een maagband. Ik kwam uit bij de obesitas kliniek in bergen op zoom dit is een kliniek die zowel verbonden als niet verbonden is met het ziekenhuis in bergen op zoom. Hier een kleine informatie toelichting hoe dit allemaal te werk gaat.

    * Je moet eerst een verwijsbrief hebben van de huisarts ( met daarop ook de gevolgen ( complicaties ) die je hebt van je overgewicht.

    * Dan neem je contact op met de kliniek deze vragen een paar gegevens en maken daarop een afspraak.

    * De eerst afspraak is een voorlichtings bijeenkomst, dit is wel verplicht. Hierin krijg je informatie over de behandelingen ( operaties), wat je kan verwachten, waarom wel of geen operatie ( gewoon de complete parket ) dit is echter wel confronterend en je krijgt heel veel informatie op je dak. De voorlichtingsbijeenkomst is met een groep

    * Daarna word er een vervol afspraak gemaakt individueel. De afspraak is met een psycoloog, dieetiste, obesitas verpleegkundige en chirurg. Maak je maar geen zorgen de afspraken worden gemaakt op dezelfde dag en duren niet meer dan 3 tot 4 uur ( alles bij elkaar )

    * Vanuit de afspraken krijg je op dezelfde dag te horen of je geopereerd word en welke operatie dat is.

    * Dan maak je een afspraak met de internist.

    * Dan krijg je een operatie datum.

    * DAN DE OPERATIE. JE MOET 1 NACHT IN HET ZIEKENHUIS BLIJVEN VOOR EEN MAAGBAND, 3 TOT 5 DAGEN VOOR EEN MAAGVERKLEINING.

    * Je moet daarna nog zeker 9 keer terug komen voor controle, aangepaste gym en gespreken met een psycoloog.

    Voor het opspuiten weet niet hoe/wat/waarneer. Ben nog bezig met de gesprekken die ik a.s vrijdag heb.

    Deze kliniek zorgt ook voor goede nazorg. En de operatie word gedaan door een chirurg die deze operatie dagelijks doet.

    Dit hele proces van gesprek tot operatie willen ze allemaal binnen 4 maanden doen.

    Hoop dat je hierwat aan hebt

    Groetjes

    Cherry

  • chantal

    hey jannie

    ik had een vraagje. Ik wil ook graag een maagbandje maar ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken hoe je ervoor in aanmerking komt en hoe je het moet regelen met die papieren

    groetjes chantal

  • schummertje

    mijn vraag is waar laat je het doen en waar ben je verzekerd en wat moet je zelf betalen gr diana