Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Ervaringen maagbandje

  • Stani

    Hallo ,

    mijn vraag is wie heeft ervaring met dr Luijten in Veldhoven in Nederland.

    Groetjes Stani

  • mireille

    Ik heb eerst hier in NL geprobeerd om een maagbandje te krijgen…

    Maar hier wouden ze me eerst medicijnen geven en naar dieetist sturen, terwijl ik al meer dan een jaar naar een dieetiste toe ga!

    Ik heb toen mijn huisarts om advies gevraagt en hij verwees me door naar belgie,

    ook omdat ik al 4 jaar last van rugpijn en vochtvasthouden heb…

    Ik heb 3 kinderen en zit erg met mijn gewicht ik wil ook leuke dingen met hun kunnen doen maar soms door schaamte gaat dat niet…

    In belgie in het ziekenhuis in Bonheiden had ik een afspraak met dokter Aelvoet hele lieve, aardige dokter!

    Hij zei meteen dat je met mijn lengte: 1.63 en mijn gewicht: 105 kg. in aanmerking komt voor een maagbandje.

    Ik moet aankomende dinsdag terug komen voor standaard onderzoeken en dan plannen ze ook meteen de operatie datum als het goed is…

    Wie heeft ervaring met die onderzoeken, het is een psychies onderzoek, een afspraak voor dieetadvies en met een endocrinoloog?!

    Graag reactie's :) ik hou mijn ervaringen hierbij.

    Mireille.

  • mireille

    ik ben in belgie geweest, en alles ging goed!

    de onderzoeken waren heel snel gegaan en makkelijk. ze stellen gewoon wat vragen en dan kun je gaan.

    er waren wel hele lange wachttijden tussen de onderzoeken iedere keer… maar het is gelukt vrijdag 18 september word ik geopereerd :D

    ik zou iedereen aanraden om naar belgie te gaan, je word goed geholpen en je hoeft niet lang te wachten voor je geopereerd word.

    mireille.

  • vonnutje

    hoi hoi

    ik ben in 2005 geopereerd, ik zou het ook zo weer doen operatie viel erg mee. in mijn bandje zit nu 7.5 ml en ben ongebeer 62/65 kg afgevallen weeg nu 75 kg. langzaam eten ja daar wen je aan en in de meeste restaurants kun je ook halve maaltijden bestellen meestal tegen fik:)se korting.

    ben super happy ondanks de negatieve oordelen voor de operatie van andere mensen die denken dat je nooit meeer lekker kunt eten. onzin ik kan alles eten alleen wat minder maar eet net zo lekker hoor.

    yvonne

  • Danielle

    Ik krijg begin januari mijn maagbandje.

    Ben vandaag naar het ziekenhuis in Eindhoven geweest en alles is rond. Heb van de obesitaskliniek en de chirurg de goedkeuring. Dus nu w88 op de exacte datum. Spannend!

    Word zelf ook geholpen door dr Luijten. Heb vandaag ook gesprek met hem gehad. Ik vond het een fijne man.

    Legde alles heel goed uit. Niet te formeel..

    Groetjes

  • s.boessenkool

    Hoi,

    Ik heb sinds 4 dagen een maagbandje. Ik kan me in de nacht nog niet omdraaien en slaap daardoor minder maar verder gaat het heel goed. Ik heb alleen een stom probleem waar ik hoop dat er iemand is die me kan helpen.

    Al sinds ik kind ben heb ik pijn in mijn linker schouder als ik teveel at. Dit zakte weg als het eten zakte. Nu heb ik dezelfde pijn in de linkerschouder maar vrijwel constant sinds de operatie. Zijn er nog meer mensen? En zakt dit nog weg??

  • Diana1971

    hee Cookie,

    Ik heb een intake gesprek staan met een kliniek in rotterdam.

    Bij hun vind de operatie ook plaats in belgie en de nazorg in nederland.

    Ik kom ook niet in aanmerking voor een vergoeding dus dan maar op deze manier.

    Ben jij rechtstreeks naar begie gegaan of ook via een kliniek in nederland?

    Ik hoor het graag van je..

  • Diana 1971

    Hoi Mireille,

    Hoe gaat het met jou band?

    Ben je tevreden over Belgie?

    Moet je ook voor de nazorg daarheen?

    Ik hoor graag van je..

  • p

    Hallo,

    Ik heb mijn maagband nu al 2 maanden en ben niks afgevallen. Mijn arts wil nog niks bijspuiten en zegt dsa hij eind maart wel kijkt of hij dat wel doet. Ik sport eet verantwoord drink voldoende ik word hier depressief van.

    Groetjes P

  • mARJO

    Hoi

    hoe gaat het nu met jouw maagbandje en na je 1e opspuiting?

    ik hebde band sinds 8 mrt maar kan nog zoveel eten

    ik hoop dat het na de 1e opspuiting minder wordt

    want op deze manier ga ik niet afvallen

    kon jij ook nog veel eten na de plaatsing?

    grtn Marjo